Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teorie hudebního znaku v peircovské perspektivě
Budilová, Kristýna ; Karľa, Michal (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
V této diplomové práci se věnuji problematice hudebního znaku. Mým cílem je představit teorii hudebního znaku, která by řešila především otázku jeho objektu. Právě objekt hudební reprezentace se zdá být nejproblematičtější částí této práce. Vycházím pak především z teorií Eduarda Hanslicka, Susanne Langerové a Felicie Kruseové. S otázkou objektu hudební reprezentace se silně pojí emoce. Mou snahou bylo zjistit, zda emoce jako takové mohou být oním objektem hudebního znaku a jaká by byla jejich povaha. Činím tak skrze kritické posouzení výše zmíněných teorií. Hypotetickým vyústěním této práce je pak teorie hudebního znaku řešící dilema úlohy emocí v hudbě a zároveň také paradox zapojení skladatele a posluchače do této reprezentace.
Teorie hudebního znaku v peircovské perspektivě
Budilová, Kristýna ; Karľa, Michal (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
V této diplomové práci se věnuji problematice hudebního znaku. Mým cílem je představit teorii hudebního znaku, která by řešila především otázku jeho objektu. Právě objekt hudební reprezentace se zdá být nejproblematičtější částí této práce. Vycházím pak především z teorií Eduarda Hanslicka, Susanne Langerové a Felicie Kruseové. S otázkou objektu hudební reprezentace se silně pojí emoce. Mou snahou bylo zjistit, zda emoce jako takové mohou být oním objektem hudebního znaku a jaká by byla jejich povaha. Činím tak skrze kritické posouzení výše zmíněných teorií. Hypotetickým vyústěním této práce je pak teorie hudebního znaku řešící dilema úlohy emocí v hudbě a zároveň také paradox zapojení skladatele a posluchače do této reprezentace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.